Ekonomiforum - Förbättra din privatekonomi

Du är inte inloggad.



#1 2017-04-18 07:15:56

Jon Hart
Medlem

VD-assistent sökes till Kungliga Operan

Kungliga Operan AB (Operan) är en av Sveriges nationalscener och har idag tre konstnärliga avdelningar, opera, balett och barn- och unga. Verksamheten har idag cirka 530 anställda fördelade på konstnärlig, teknisk och administrativ personal. Under ett spelår framförs över 200 balett- och operaföreställningar. Till detta kommer ett stort antal aktiviteter både i och utanför operahuset samt en växande verksamhet för barn och unga. Operan är ett helägt statligt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 500 miljoner kronor. Nu söker vi en VD-assistent.

VD-assistenten har en mycket viktig roll i att stödja organisationen och verksamheten i det dagliga arbetet och kommer att arbeta främst med VD/operachef samt till viss del med CFO, chefsjurist och HR-chef. Som person brinner du för service och trivs i en roll där du får vara en del av Kungliga Operans centrala nav. Du bör vara både flexibel och prestigelös då arbetsuppgifterna är varierande. Befattningen rapporterar till VD.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Underlätta VD: s arbete genom att på ett professionellt och effektivt sätt bistå i det administrativa arbetet
• Planera och ha översyn av VD: s kalender samt mail och telefonkorrespondens
• Sekreterare i ledningsgruppen, sammanställa dagordning/bilagor, ta fram underlag, skriva protokoll samt uppdaterar beslutslista
• Assisterar chefsjurist med kallelse till styrelsemöten – behjälplig med att skriva och uppdatera underlag till styrelsen samt bokning av lokal/förtäring
• Resultatredovisning – i samråd med Operans chefsjurist ta fram en återrapportering av verksamheten i enlighet med regeringens krav. Detta innebär bl.a. att efter underlag från ekonomiavdelningen arbeta igenom besöksstatistiken och göra en sammanställning av verksamheten utifrån information från de olika avdelningarna.
• Årsredovisning – ansvarar för sammanställning av texter från resultatredovisningen i samråd med redaktören för årsredovisningen samt uppdatering av bolagsstyrningsrapport samt korrekturläser årsredovisningen
• Ansvara för all administration kring stipendier, annonsering på Onet, sammanställa inkomna ansökningar, kalla till jurymöten, praktiska saker inför stipendieutdelning, uppföljning av redovisningar mm.
• Ta fram enklare presentationer i PowerPoint
• Administrativ service åt VD/operachef, CFO, chefsjurist och HR-chef (posthämtning/öppning/handläggning, beställning av resor/hotell m m)
• Ansvar för arkivering av kontrakt
• Konferenser – bokning och administration kring dessa
• Samordna administrativa rutiner för hela Operan

Kravprofil
Rätt person för arbetet har lång erfarenhet från motsvarande roll med gott resultat. Vi ser gärna att du arbetat i en organisation i förändring.

• Akademisk utbildning eller motsvarande
• Minst 10 års erfarenhet i rollen som VD-assistent eller motsvarande
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office paketet

Erfarenhet från offentlig eller politiskt styrd verksamhet ser vi som mycket meriterande.

Personliga egenskaper
Viktiga personliga egenskaper för att lyckas i rollen är stabilitet, personlig mognad, förmåga att arbeta strukturerat samt god kommunikativ förmåga. Som person är du duktig på att se processer och strukturer. Du har ett eget driv och stor initiativförmåga och vana att driva dina egna processer. Du är nyfiken och utåtriktad med en förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier.

• Driven och lösningsorienterad
• Trygg och nyfiken med vilja att lära och hjälpa
• Intresserad av människor
• God kommunikatör och relationsbyggare
• Hög integritet

Ansök här: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/968003c0d77c

Offline

 

Rekommenderat

Sidfot

Powered by PunBB

Cookies

Sitemap

Privacy Policy